2א (ב) סאה תרומה טמאה שנפלה לתוך מאה חלין טהורין רבי אליעזר אומר תרום ותשרף שאני אומר סאה שנפלה היא סאה שעלתה וחכמים אומרים תעלה ותאכל נקודים או קליות או תלוש במי פרות או תתחלק לעיסות כדי שלא יהא במקום אחד כביצה | 2ב (ג) סאה תרומה טהורה שנפלה למאה חלין טמאין תעלה ותאכל נקודים או קליות או תלוש במי פרות או תתחלק לעיסות כדי שלא יהא במקום אחד כביצה | 2ג (ד) סאה תרומה טמאה שנפלה למאה סאה תרומה טהורה בית שמאי אוסרים ובית הלל מתירין אמרו בית הלל לבית שמאי הואיל וטהורה אסורה לזרים וטמאה אסורה לכהנים מה טהורה עולה אף טמאה תעלה אמרו להם בית שמאי לא אם העלו החלין הקלין המתרין לזרים את הטהורה תעלה תרומה החמורה האסורה לזרים את הטמאה לאחר שהודו רבי אליעזר אומר תרום ותשרף וחכמים אומרים אבדה במעוטה |
3א A (ה) סאה תרומה שנפלה למאה הגביהה ונפלה למקום אחר רבי אליעזר אומר מדמעת כתרומה ודאי וחכמים אומרים אינה מדמעת אלא לפי חשבון B (ו) סאה תרומה שנפלה לפחות ממאה ונדמעו ונפל מן המדמע למקום אחר רבי אליעזר אומר מדמעת כתרומה ודאי וחכמים אומרים אין המדמע מדמע אלא לפי חשבון ואין המחמץ מחמיץ אלא לפי חשבון ואין מים שאובים פוסלים את המקוה אלא לפי חשבון | 3ב A (ז) סאה תרומה שנפלה למאה הגביהה ונפלה אחרת הגביהה ונפלה אחרת הרי זו מתרת עד שתרבה תרומה על החלין B (ח) סאה תרומה שנפלה למאה ולא הספיק להגביהה עד שנפלה אחרת הרי זו אסורה ורבי שמעון מתיר | 3ג A (ט) סאה תרומה שנפלה למאה וטחנן ופחתו כשם שפחתו החלין כך פחתה התרומה ומתר B סאה תרומה שנפלה לפחות ממאה וטחנן והותירו כשם שהותירו החלין כך הותירה התרומה ואסור אם ידוע שהחטים שלחלין יפות משלתרומה מתר |