מסכת עוקצים | המשנה כדרכה | פרק ב
|
1א (א) זיתים שכבשן בטרפיהן טהורים לפי שלא כבשן אלא למראה | 1ב כשות שלקשות והנץ שלה טהורה רבי יהודה אומר כל זמן שהיא לפני התגר טמאה |
2א A (ב) כל הגלעינין מטמאות ומטמאות ולא מצטרפות B גלעינה שלרטב אף על פי יוצאה מצטרפת שליבשה אינה מצטרפת לפיכך חותל שליבשה מצטרף ושלרטב אינו מצטרף C גלעינה שמקצתה יוצאה שכנגד האכל מצטרף | 2ב עצם שיש עליו בשר שכנגד האכל מצטרף היה עליו מצד אחד רבי ישמעאל אומר רואין אותו כאלו הוא מקיפו בטבעת וחכמים אומרים שכנגד האכל מצטרף כגון הסיאה והאזוב והקרנית | 2ג A (ג) הרמון והאבטיח שנמוק מקצתו אינו מצטרף שלם מכאן ומכאן ונמוק מן האמצע אינו מצטרף B הפטמא שלרמון מצטרפת והנץ שלו אינו מצטרף רבי אלעזר אומר אף המסרק טהור C (ד) כל הקלפין מטמאות ומטמאות ומצטרפות רבי יהודה אומר שלש קלפין בבצל הפנימית בין שלמה בין קדורה מצטרפת האמצעית שלמה מצטרפת וקדורה אינה מצטרפת והחיצונה בין כך ובין כך טהורה |
3א A (ה) המחתך לבשל אף על פי שלא מרק אינו חבור לכבוש ולשלוק ולהניח על השלחן חבור התחיל לפרק אכל שהתחיל בו אינו חבור B האגוזים שאמנן הבצלים שחמרן הרי אלו חבור התחיל לפרק באגוזים ולפקל בבצלים אינו חבור | 3ב A האגוזים והשקדים חבור עד שירסס B ביצה מגלגלת עד שיגס ושלוקה עד שירסס C עצם שיש בו מוח חבור עד שירסס | 3ג A הרמון שפרדו חבור עד שיקיש עליו בקנה B כיוצא בו שלל הכובסין והבגד שהוא תפור בכלאים חבור עד שיתחיל להתיר |
4א A (ז) עלי ירקות ירקים מצטרפין ולבנים אינן מצטרפין רבי אלעזר בר צדוק אומר הלבנים מצטרפין בכרוב מפני שהן אכל ובחזרים מפני שהן משמרין את האכל B (ח) עלי בצלים ובני בצלים אם יש בהן ריר משתערין בכמות שהן אם יש בהן חלל ממעך את חללן C פת ספגנית משתערת בכמות שהיא אם יש בה חלל ממעך את חללה D בשר עגל שנתפח ובשר זקנה שנתמעט משתערין בכמות שהן | 4ב A (ט) קשות שנטעה בעציץ והגדילה ויצאה חוץ לעציץ טהורה אמר רבי שמעון מה טיבה לטהר אלא הטמא בטמאתו והטהור יאכל B (י) כלי גללים וכלי אדמה שהשרשים יכולין לצאת בהן אינם מכשירים את הזרעים C עציץ נקוב אינו מכשיר את הזרעים ושאינו נקוב מכשיר את הזרעים כמה הוא שעורו שלנקב כדי שיצא בו שרש קטן D מלאהו עפר עד שפתו הרי הוא כטבלא שאין לה לזבז |