1א A (א) הרטב והגריסים והחלב בזמן שהן משקה טופח הרי אלו תחלה קרשו הרי אלו שניים חזרו ונמוחו כביצה מכון טהור יותר מכביצה טמא שכיון שיצאה טפה הראשונה נטמאת בכביצה B (ב) רבי מאיר אומר השמן תחלה לעולם וחכמים אומרים אף הדבש רבי שמעון שזורי אומר אף היין | 1ב וגוש שלזיתים שנפל לתנור והסק כביצה מכון טהור יותר מכביצה טמא שכיון שיצאת טפה הראשונה נטמאת בכביצה אם היו פרודין אפלו הן סאה טהור | 1ג A (ג) טמא מת שסחט זיתים וענבים כביצה מכון טהור ובלבד שלא יגע במקום המשקה יותר מכביצה טמא שכיון שיצאה טפה הראשונה נטמאת בכביצה אם היה זב או זבה אפלו גרגר יחידי טמא שכיון שיצאה טפה הראשונה נטמאת במשא B זב שחלב את העז החלב טמא שכיון שיצאה טפה הראשונה נטמאת במשא |
3א A (ה) כל הטמאות כשעת מציאתן אם טמאות טמאות ואם טהורות טהורות אם מכסות מכסות אם מגלות מגלות B מחט שנמצא מלאה חלודה או שבורה טהורה שכל הטמאות כשעת מציאתן | 3ב A (ו) חרש שוטה וקטן שנמצאו במבוי שיש בו טמאה הרי אלו בחזקת טהרה וכל הפקח בחזקת טמאה וכל שאין בו דעת להשאל ספקו טהור B (ז) תינוק שנמצא בצד בית הקברות והשושנים בידו ואין השושנים אלא במקום הטמאה טהור שאני אומר אחר לקטן ונתן לו וכן חמור בין הקברות כליו טהורין | 3ג A (ח) תינוק שנמצא בצד העיסה והבצק בידו רבי מאיר מטהר וחכמים מטמאים שדרך התינוק לטפח B בצק שיש בו נקירת תרנגולים ומשקין טמאין בתוך הבית אם יש בין משקין לככרות כדי שינגבו את פיהם בארץ הרי אלו טהורין ובפרה ובכלב כדי שילחכו את לשונם ושאר כל הבהמה כדי שיתנגב רבי אליעזר בן יעקב מטהר בכלב שהוא פקח שאין דרכו להניח את המזון ולילך למים |