מסכת אהלות

פרק טו


A
(א) סגוס עבה וכפת עבה
אינן מביאין את הטמאה
עד שיהו גבוהין מן הארץ פותח טפח
קפולין זו על גבי זו
אינן מביאות את הטמאה
עד שתהא העליונה
גבוהה מן הארץ פותח טפח
B
טבליות שלעץ זו על גב זו
אינן מביאות את הטמאה
עד שתהא העליונה
גבוהה מן הארץ פותח טפח
ואם היו שלשיש
טמאה בוקעת ועולה בוקעת ויורדת


(ב) טבליות שלעץ
שהן נוגעות זו בזו בקרנותיה
והן גבוהות מן הארץ פותח טפח
טמאה תחת אחת מהן
הנוגע בשניה טמא טמאת שבעה
כלים שתחת הראשונה טמאים
ושתחת השניה טהורין


A
השלחן אינו מביא את הטמאה
עד שיהא בו רבוע בפותח טפח
B
(ג) חביות שהן יושבות על שוליהן
או מטות על צדיהן באויר
והן נוגעות זו בזו בפותח טפח
טמאה תחת אחת מהן
טמאה בוקעת ועולה בוקעת ויורדת
במה דברים אמורים
בטהורות
אבל אם היו טמאות
או גבוהות מן הארץ פותח טפח
טמאה תחת אחת מהן תחת כלם טמא


(ד) בית שחצצו בנסרים או ביריעות
מן הצדדים או מן הקורות
טמאה בבית כלים שבחוץ טהורים
טמאה בחצץ כלים שבבית טמאין
כלים שבחצץ אם יש שם פותח טפח טמאים
ואם לאו טהורים
(ה) חצצו מארצו
טמאה בחצץ
כלים שבבית טמאים
טמאה בבית
כלים שבחצץ
אם יש במקומן טפח על טפח על רום טפח
טהורים
ואם לאו טמאין
שארצו שלבית כמוהו עד התהום


(ו) בית שהוא מלא תבן
ואין בינו לבין הקורות פותח טפח
טמאה בפנים
כלים שכנגד יציאה טמאים
טמאה בחוץ
כלים שבפנים
אם יש במקומם טפח על טפח על רום טפח
טהורים
ואם לאו טמאין
אם יש בין התבן לקורות פותח טפח
בין כך ובין כך טמאים


(ז) בית שמלאו עפר או צרורות ובטלו
וכן כרי שלתבואה
או גל שלצרורות
אפלו כגלו שלעכן
ואפלו טמאה בצד הכלים
טמאה בוקעת ועולה בוקעת ויורדת


A
(ח) חצר הקבר
העומד בתוכה טהור
עד שיהא בה ארבע אמות
כדברי בית שמאי
בית הלל אומרים ארבעה טפחים
B
קורה שעשאה גולל לקבר
בין עומדת בין מטה על צדה
אין טמא אלא כנגד הפתח
עשה ראשה גולל לקבר
אין טמא אלא עד ארבעה טפחים
ובזמן שהוא עתיד לגוד
רבי יהודה אומר כלה חבור


A
(ט) חבית שהיא מלאה משקים טהורים
ומקפת צמיד פתיל
ועשאה גולל לקבר
הנוגע בה טמא טמאת שבעה
והחבית והמשקין טהורין
B
בהמה שעשאה גולל לקבר
הנוגע בה טמא טמאת שבעה
רבי מאיר אומר
כל שיש בו רוח חיים
אינו מטמא משום גולל


A
(י) הנוגע במת והנוגע בכלים
המאהיל על המת והנוגע בכלים
טמאין
מאהיל על המת ומאהיל על הכלים
הנוגע במת ומאהיל על הכלים
טהורים
אם יש בידו פותח טפח טמאין
B
שני בתים ובהן כשני חצאי זיתים
פשט את שתי ידיו להן
אם יש בידיו פותח טפח
מביא את הטמאה
ואם לאו אינו מביא את הטמאה