מסכת נגעים

פרק ז


(א) אלו בהרות טהורות
שהיו בו קדם למתן תורה
בגוי ונתגיר בקטן ונולד
בקמט ונגלה
בראש ובזקן
בשחין ובמכוה ובקדח המורדין
חזר הראש והזקן ונקרחו השחין והמכוה והקדח ונעשו צרבת
טהורים
הראש והזקן עד שלא העלו שער
העלו שער ונקרחו
השחין והמכוה והקדח עד שלא נעשו צרבת
נעשו צרבת וחיו
רבי אליעזר בן יעקב מטמא שתחלתן וסופן טמא
וחכמים מטהרים


(ב) נשתנו מראיהן בין להקל בין להחמיר
כיצד להקל
היתה כשלג ונעשית כסיד ההיכל כצמר לבן וכקרום ביצה
נעשית מספחת שאת או מספחת עזה
כיצד להחמיר
היתה כקרום ביצה ונעשית כצמר לבן כסיד ההיכל וכשלג
רבי אלעזר בן עזריה מטהר
רבי אלעזר חסמא אומר
להקל טהור להחמיר תראה כתחלה
רבי עקיבא אומר
בין להקל בין להחמיר תראה כתחלה


(ג) בהרת ואין בה כלום
בתחלה בסוף שבוע ראשון יסגיר
בסוף שבוע שני לאחר הפטור יפטר
עודהו מסגירו ופוטר ונולדו לו סימני טמאה
יחליט


בהרת ובה סימני טמאה
יחליט
עודהו מחליטו והלכו להן סימני טמאה
בתחלה בסוף שבוע ראשון יסגיר
בסוף שבוע שני לאחר הפטור יפטר


(ד) התולש סימני טמאה והכווה את המחיה עובר בלא תעשה
ולטהרה
עד שלא בא אצל הכהן טהור
לאחר החלטו טמא
אמר רבי עקיבא
שאלתי את רבן גמליאל ואת רבי יהושע הולכין לגדוד
בתוך הסגרו מה הוא
אמרו לי לא שמענו אבל שמענו
עד שלא בא אצל הכהן טהור
לאחר החלטו טמא
התחלתי מביא להם ראיות
אחד עומד בפני הכהן ואחד בתוך הסגרו
טהור עד שיטמאנו הכהן
מאימתי היא טהרתו
רבי אליעזר אומר
לכשיולד לו נגע אחר ויטהר ממנו
וחכמים אומרים
עד שתפרח בכלו או עד שתתמעט בהרתו מכגריס


(ה) מי שהיתה בו בהרת ונקצצה טהורה
קצצה מתכון
רבי אליעזר אומר
לכשיולד לו נגע אחר ויטהר ממנו
וחכמים אומרים
עד שתפרח בכלו
היתה בראש הערלה ימול