מסכת מקואות | המשנה כדרכה | פרק י
|
1 (א) כל ידות הכלים שהכניסן שלא כדרכן או שהכניסן כדרכן ולא מרקן או שמרקן ונשברו הרי אלו חוצצין |
2א A כלי שהטבילו דרך פיו כאלו לא טבל הטבילו כדרכו בלא זבורית עד שיטנו על צדו B כלי שהוא צר מכאן ומכאן ורחב מן האמצע אינו טהור עד שיטנו על צדו | 2ב A צלוחית שפיה שוקע אינה טהורה עד שיקבנה מצדה B קלמרין הדיוטות אינה טהורה עד שיקבנה מצדה וקלמרין שליוסף הכהן היתה נקובה בצדה | 2ג A (ב) הכר והכסת שלעור הרי אלו צריכין שיבואו בהם המים B כסת עגלה והכדור והאמום והקמיע והתפלה אינן צריכין שיבואו בהם המים זה הכלל כל שאין דרכו להכניס ולהוציא טובלים סתומים |
3א A (ג) אלו שאינם צריכים שיבואו בהם המים קשרי העני והנימין וחבט שלסנדל ותפלה שלראש בזמן שהיא חוצה ושלזרוע בזמן שאינה עולה ויורדת ואזני החמת ואזני התרמיל B (ד) אלו שהם צריכים שיבואו בהן המים הקשר שבפקרסים שבכתף ושפה שלסדין צריך למתח ותפלה שלראש בזמן שאינה חוצה ושלזרוע בזמן שהיא עולה ויורדת ושנצין שלסנדל C ובגדים שהטבילן מכבסין עד שיבעבעו הטבילן נגובין עד שיבעבעו וינוחו מבעבוען | 3ב A (ה) כל ידות הכלים שהם ארכין ועתיד לקצן מטבילן עד מקום המדה רבי יהודה אומר עד שיטביל את כלו B שלשלת דלי גדול ארבעה טפחים ושלקטן עשרה מטבילן עד מקום המדה רבי טרפון אומר עד שיטביל את כל הטבעת C החבל שהוא קשור בקפה אינו חבור אלא אם כן תפר |
4א (ו) בית שמאי אומרים אין מטבילין חמין בצונין ולא צונין בחמין לא יפים ברעים ולא רעים ביפים בית הלל אומרים מטבילין כלי שהוא מלא משקין והטבילו כאלו לא טבל מלא מי רגלים רואים אותם כאלו הם מים מלא מי חטאת עד שירבו המים על מי חטאת רבי יוסי אומר אפלו כלי מחזיק כור ואין בו אלא רביעית כאלו לא טבל | 4ב (ז) כל האכלין מצטרפין לפסול את הגויה בכחצי פרס כל המשקין מצטרפין לפסול את הגויה ברביעית זה חמר בשותה משקין טמאים מבמקוה שעשו בו שאר המשקין כמים | 4ג (ח) אכל אכלים טמאים ושתה משקים טמאים טבל והקיאן טמאים מפני שאינן טהורים בגוף שתה מים טמאים טבל והקיאם טהורים מפני שהם טהורים בגוף בלע טבעת טהורה נכנס לאהל המת הזה ושנה וטבל והקיאה הרי היא כמות שהיתה בלע טבעת טמאה טובל ואוכל בתרומה הקיאה טמאה וטמאתו |
5 חץ שהוא תחוב באדם בזמן שהוא נראה חוצץ ואם אינו נראה טובל ואוכל בתרומתו |