1א A (א) אבות הטמאות השרץ ושכבת זרע וטמא מת והמצרע בימי ספרו ומי חטאת שאין בהם כדי הזיה הרי אלו מטמאין אדם וכלים במגע וכלי חרש באויר ואינם מטמאין במשא B (ב) למעלה מהם נבלה ומי חטאת שיש בהם כדי הזיה שהם מטמאין את האדם במשא לטמא בגדים (במגע) וחשוכי בגדים במגע C (ג) למעלה מהן בועל נדה שהוא מטמא משכב תחתון כעליון D למעלה מהן זובו שלזב ורקו ושכבת זרעו ומימי רגליו ודם הנדה שהן מטמאין במגע ובמשא E למעלה מהן מרכב שהוא מטמא תחת אבן מסמא F למעלה מן המרכב משכב ששוה מגעו למשאו G למעלה מן המשכב הזב שהזב עושה משכב ואין משכב עושה משכב H (ד) למעלה מן הזב זבה שהיא מטמאה את בועלה I למעלה מן הזבה מצרע שהוא מטמא בביאה J למעלה מן המצרע עצם כשעורה שהוא מטמא טמאת שבעה K חמור מכלם המת שהוא מטמא באהל מה שאין כלם מטמאין | 1ב A (ה) עשר טמאות פורשות מן האדם מחסר כפורים אסור בקדש ומתר בתרומה ובמעשר B חזר להיות טבול יום אסור בקדש ובתרומה ומתר במעשר C חזר להיות בעל קרי אסור בשלשתן D חזר להיות בועל נדה מטמא משכב תחתון כעליון E חזר להיות זב שראה שתי ראיות מטמא משכב ומושב וצריך ביאת מים חיים ופטור מן הקרבן F ראה שלש חיב בקרבן G חזר להיות מצרע מסגר מטמא בביאה ופטור מן הפריעה ומן הפרימה ומן התגלחת ומן הצפרים H ואם היה מחלט חיב בכלן I פרש ממנו אבר שאין עליו בשר כראוי מטמא במגע ובמשא ואינו מטמא באהל J ואם יש עליו בשר כראוי מטמא במגע ובמשא ובאהל K שעור בשר כראוי כדי להעלות ארוכה רבי יהודה אומר אם יש במקום אחד כדי להקיפו בחוט ערב יש בו להעלות ארוכה | 1ג A (ו) עשר קדשות הן ארץ ישראל מקדשת מכל הארצות ומה היא קדשתה שמביאים ממנה העמר והבכורים ושתי הלחם מה שאין מביאים כן מכל הארצות B (ז) עירות המקפות חומה מקדשות ממנה שמשלחים מתוכן את המצרעים ומסבבין לתוכן מת עד שירצו יצא אין מחזירין אותו C (ח) לפנים מן החומה מקדש מהם שאוכלים שם קדשים קלים ומעשר שני D הר הבית מקדש ממנו שאין זבים וזבות נדות ויולדות נכנסים לשם E החיל מקדש ממנו שאין גוים וטמא מת נכנסים לשם F עזרת נשים מקדשת ממנו שאין טבול יום נכנס לשם ואין חיבים עליה חטאת G עזרת ישראל מקדשת ממנה שאין מחסר כפורים נכנס לשם וחיבין עליה חטאת H עזרת הכהנים מקדשת ממנה שאין ישראל נכנסים לשם אלא בשעת צרכיהם לסמיכה לשחיטה לתנופה I (ט) בין האולם ולמזבח מקדש ממנה שאין בעלי מומין ופרועי ראש נכנסים לשם J ההיכל מקדש ממנו שאין נכנס לשם שלא רחוץ ידים ורגלים K קדש הקדשים מקדש מהם שאין נכנס לשם אלא כהן גדול ביום הכפורים בשעת העבודה L אמר רבי יוסי בחמשה דברים בין האולם ולמזבח שוה להיכל שאין בעלי מומין ופרועי ראש ושתויי יין ושלא רחוץ ידים ורגלים נכנסים לשם ופורשין מבין האולם ולמזבח בשעת הקטרה |