1 א A (א) מי שאמר הריני נזיר ושמע חברו ואמר ואני ואני כלם נזירים התר הראשון התרו כלן התר האחרון האחרון מתר וכלם אסורין B אמר הריני נזיר ושמע חברו ואמר פי כפיו ושערי כשערו הרי זה נזיר | 1 ב A הריני נזיר ושמעה אשתו ואמרה ואני מפר את שלה ושלו קים B הריני נזירה ושמע בעלה ואמר ואני אינו יכול להפר | 1 ג A (ב) הריני נזיר ואת ואמרה אמן מפר את שלה ושלו קים B הריני נזירה ואתה ואמר אמן אינו יכול להפר |
3 א (ד) האשה שנדרה בנזיר והפרישה את בהמתה ואחר כך הפר לה בעלה אם שלו היתה בהמתה תצא ותרעה בעדר ואם שלה היתה בהמתה החטאת תמות והעולה תקרב עולה והשלמים יקרבו שלמים ונאכלין ליום אחד ואינן טעונין לחם היו לה מעות סתומים יפלו לנדבה מעות מפרשים דמי חטאת ילכו לים המלח לא נהנים ולא מועלים בהן דמי עולה יביאו עולה ומועלים בהן דמי שלמים יביאו שלמים ונאכלין ליום אחד ואינן טעונין לחם (ה) נזרק עליה אחד מן הדמים אינו יכול להפר רבי עקיבא אומר אפלו נשחטה עליה אחת מכל הבהמות אינו יכול להפר במה דברים אמורים בתגלחת הטהרה אבל בתגלחת הטמאה יפר שהוא יכול לומר אי אפשי באשה מנולת רבי אומר אף בתגלחת הטהרה יפר שהוא יכול לומר אי אפשי באשה מגלחת | 3 ב (ו) האיש מדיר את בנו בנזיר ואין האשה מדרת את בנה בנזיר כיצד גלח או שגלחוהו קרוביו מחה או שמחו קרוביו היתה לו בהמה מפרשת החטאת תמות והעולה תקרב עולה והשלמים יקרבו שלמים ונאכלין ליום אחד ואינן טעונין לחם היו לו מעות סתומין יפלו לנדבה מעות מפרשין דמי חטאת ילכו לים המלח לא נהנין ולא מועלין דמי עולה יביאו עולה ומועלין בהן דמי שלמים יביאו שלמים ונאכלין ליום אחד ואינן טעונין לחם | 3 ג (ז) האיש מגלח על נזירות אביו ואין האשה מגלחת על נזירות אביה כיצד מי שהיה אביו נזיר והפריש מעות סתומים על נזירותו ומת ואמר הריני נזיר על מנת שאגלח על מעות אבא אמר רבי יוסי הרי אלו יפלו לנדבה אין זה מגלח על נזירות אביו איזהו שמגלח על נזירות אביו מי שהיה הוא ואביו נזירים והפריש אביו מעות סתומים לנזירותו ומת זהו שמגלח על נזירות אביו |