1א A (א) המביא כדי יין ממקום למקום לא יביאם בסל ובקפה אבל מביא הוא על כתפו או לפניו B וכן המוליך את התבן לא יפשיל את הקפה לאחוריו אבל מביאה הוא בידו C ומתחילין בערמת התבן אבל לא בעצים שבמקצה | 1ב A (ב) אין נוטלין עצים מן הסכה אלא מן הסמוך לה B מביאין עצים מן השדה מן המכנס ומן הקרפף אפלו מן המפזר C איזהו קרפף כל שסמוך לעיר דברי רבי יהודה רבי יוסי אומר כל שנכנסין לו בפותחת ואפלו בתוך תחום שבת | 1ג A (ג) אין מבקעין עצים לא מן הקורות ולא מן הקורה שנשברה ביום טוב B ואין מבקעין לא בקרדם ולא במגרה ולא במגל אלא בקופיץ C בית שהוא מלא פרות סתום ונפחת נוטל ממקום הפחת רבי מאיר אומר אף פוחת לכתחלה ונוטל |
2א A (ד) אין פותחין את הנר מפני שהוא עושה כלי B ואין עושין פחמין ביום טוב C ואין חותכין את הפתילה לשנים רבי יהודה אומר חותכה באור לשתי נרות | 2ב A (ה) אין שוברין את החרס B ואין חותכין את הניר לצלות בו מליח C ואין גורפין תנור וכירים אבל מכבשין | 2ג A ואין מקיפין שתי חביות לשפות עליהן את הקדרה B ואין סומכין את הקדרה בבקעת וכן בדלת C ואין מנהיגין את הבהמה במקל ביום טוב ורבי אלעזר ברבי שמעון מתיר |
3א (ו) רבי אליעזר אומר נוטל אדם קיסם משלפניו לחצוץ בו שניו ומגבב מן החצר ומדליק שכל מה שבחצר מוכן הוא וחכמים אומרים מגבב משלפניו ומדליק | 3ב (ז) אין מוציאין את האור לא מן העצים ולא מן האבנים ולא מן העפר ולא מן המים ואין מלבנין את הרעפים לצלות בהן | 3ג ועוד אמר רבי אליעזר עומד אדם על המקצה ערב שבת בשביעית ואומר מכאן אני אוכל למחר וחכמים אומרים עד שירשם ויאמר מכאן ועד כאן |