1א A (א) משקין בית השלחין במועד ובשביעית בין ממעין שיצא בתחלה בין ממעין שלא יצא בתחלה אבל אין משקין לא ממי הגשמים ולא ממי הקילון ואין עושין עוגיות לגפנים B (ב) רבי אלעזר בן עזריה אומר אין עושין את האמה בתחלה במועד ובשביעית וחכמים אומרים עושין את האמה בתחלה בשביעית ומתקנין את המקלקלות במועד ומתקנין את קלקולי המים שברשות הרבים וחוטטין אותן ומתקנין את הדרכים ואת הרחובות ואת מקוות המים ועושין כל צרכי הרבים ומצינין את הקברות ויוצאין אף על הכלאים | 1ב A (ג) רבי אליעזר בן יעקב אומר מושכים את המים מאילן לאילן ובלבד שלא ישקה את כל השדה B זרעים שלא שתו לפני המועד לא ישקם במועד וחכמים מתירין בזה ובזה | 1ג A (ד) צדין את האישות ואת העכברים משדה האילן ומשדה הלבן שלא כדרכו במועד ובשביעית וחכמים אומרים משדה האילן כדרכו ומשדה הלבן שלא כדרכו B ומקרין את הפרצה במועד ובשביעית בונה כדרכו |
2א A (ה) רבי מאיר אומר רואין את הנגעים בתחלה להקל אבל לא להחמיר וחכמים אומרים לא להקל ולא להחמיר B ועוד אמר רבי מאיר מלקט אדם עצמות אביו ואמו מפני ששמחה היא לו רבי יוסי אומר אבל הוא לו | 2ב A לא יעורר אדם על מתו ולא יספידנו קדם לרגל שלשים יום B (ו) אין חופרין כוכין וקברות במועד אבל מחנכים את הכוכין במועד C ועושין נברכת במועד וארון עם המת בחצר רבי יהודה אוסר אלא אם כן יש עמו נסרים | 2ג A (ז) אין נושאין נשים במועד לא בתולות ולא אלמנות ולא מיבמין מפני ששמחה היא לו אבל מחזיר הוא את גרושתו B ועושה אשה תכשיטיה במועד רבי יהודה אומר לא תסוד מפני שנוול הוא לה |
3א A (ח) ההדיוט תופר כדרכו והאמן מכליב ומסרגין את המטות רבי יוסי אומר אף ממתחין B (ט) מעמידין תנור וכירים ורחים במועד רבי יהודה אומר אין מכבשין את הרחים בתחלה | 3ב A (י) עושין מעקה לגג ולמרפסת מעשה הדיוט אבל לא מעשה אמן B שפין את הסדקין ומעגילין אותן במעגילה ביד וברגל אבל לא במחלצים | 3ג A הציר והצנור והקורה והמנעול והמפתח שנשברו מתקנן במועד ובלבד שלא יכון מלאכתו במועד B וכל כבשין שהוא יכול לאכול מהן במועד כובשן |