1א A (א) בני העיר שמכרו רחובה שלעיר לוקחין בדמיו בית הכנסת בית הכנסת לוקחין תבה תבה לוקחין מטפחות מטפחות לוקחין ספרים ספרים לוקחין תורה אבל אם מכרו תורה לא יקחו ספרים ספרים לא יקחו מטפחות מטפחות לא יקחו תבה תבה לא יקחו בית הכנסת בית הכנסת לא יקחו את הרחוב וכן במותריהן B אין מוכרין את שלרבים ליחיד מפני שמורידין אותו מקדשתו דברי רבי יהודה אמרו לו אם כן אף לא מעיר גדולה לעיר קטנה | 1ב A (ב) אין מוכרין בית הכנסת אלא על תנאי שאם ירצו יחזירוהו דברי רבי מאיר וחכמים אומרים מוכרים אותו ממכר עולם חוץ מארבעה דברים למרחץ ולברסקי ולטבילה ולבית המים רבי יהודה אומר מוכרין אותו לשם חצר והלוקח מה שירצה יעשה B (ג) ועוד אמר רבי יהודה בית הכנסת שחרב אין מספידין בתוכו ואין מפשילין בתוכו חבלים ואין פורשין לתוכו מצודות ואין שוטחין על גגו פרות ואין עושין אותו קפנדריא שנאמר והשמותי את מקדשיכם קדשתן אף כשהן שוממין עלו בו עשבים לא יתלש מפני עגמת נפש |
2א A (ד) ראש חדש אדר שחל להיות בשבת קורין בפרשת שקלים חל להיות בתוך השבת מקדימין לשעבר ומפסיקין לשבת אחרת בשניה זכור בשלישית פרה אדמה ברביעית החדש הזה לכם בחמישית חוזרין לכסדרן B לכל מפסיקין לראשי חדשים לחנכה ולפורים לתעניות ולמעמדות וליום הכפורים | 2ב A (ה) בפסח קורין בפרשת מועדות שבתורת כהנים בעצרת שבעה שבעות בראש השנה בחדש השביעי באחד לחודש ביום הכפורים אחרי מות ביום טוב הראשון שלחג קורין בפרשת מועדות שבתורת כהנים ובשאר כל ימות החג בקרבנות החג (ו) בחנכה בנשיאים בפורים ויבא עמלק בראשי חדשים ובראשי חדשיכם במעמדות במעשה בראשית בתעניות ברכות וקללות אין מפסיקין בקללות אלא אחד קורא את כלן B בשני ובחמישי ובשבת במנחה קורין כסדרן ואין עולין להם מן החשבון שנאמר וידבר משה את מעדי ה' אל בני ישראל מצותן שיהיו קורין כל אחד ואחד בזמנו |