1א (א) שלשה עשר שופרות שלשה עשר שלחנות שלש עשרה השתחויות היו במקדש | 1ב שלבית רבן גמליאל ושלבית רבי חנניה סגן הכהנים היו משתחוין ארבע עשרה והיכן היתה יתרה כנגד דיר העצים שכן מסורת בידם מאבותיהם ששם הארון נגנז (ב) מעשה בכהן אחד שהיה מתעסק וראה הרצפה שהיא משנה מחברותיה בא ואמר לחברו לא הספיק לגמור את הדבר עד שיצתה נשמתו וידעו ביחוד ששם הארון נגנז | 1ג (ג) והיכן היו השתחויות האלו ארבע בצפון וארבע בדרום שלש במזרח ושתים במערב כנגד שלשה עשר השערים שערים דרומיים סמוכין למערב שער העליון שער הדלק שער הבכורות שער המים ולמה נקרא שמו שער המים שבו מכניסין צלוחית שלמים שלנסוך בחג רבי אליעזר בן יעקב אומר בו המים מפכים ועתידין להיות יוצאין מתחת מפתן הבית לעמתן בצפון סמוכין למערב שער יכניה שער הקרבן שער הנשים שער השיר ולמה נקרא שמו שער יכניה שבו יצא יכניה בגלותו במזרח שער ניקנור ושני פשפשין היו לו אחד בימינו ואחד בשמאלו ושנים במערב שלא היה להן שם |
3א (ה) שלשה עשר שופרות היו במקדש וכתוב עליהם תקלין חדתין ותקלין עתיקין קנין וגוזלי עולה עצים ולבונה זהב לכפרת ששה לנדבה תקלין חדתין שבכל שנה ושנה ועתיקין מי שלא שקל אשתקד שוקל לשנה הבאה קנין הם תורים וגוזלי עולה הן בני יונה וכלן עולות דברי רבי יהודה וחכמים אומרים קנין אחד חטאת ואחד עולה וגוזלי עולה כלן עולות | 3ב (ו) האומר הרי עלי עצים לא יפחת משני גזרין לבונה לא יפחת מקמץ זהב לא יפחת מדינר זהב | 3ג ששה לנדבה נדבה מה היו עושין בה לוקחין בה עולות הבשר לשם והעורות לכהנים זה מדרש דרש יהוידע כהן גדול אשם הוא אשם אשם לה' זה הכלל כל שהוא בא משום חטא ומשום אשמה ילקח בו עולות הבשר לשם והעורות לכהנים נמצאו שני כתובים קימים אשם לה' ואשם לכהנים ואומר כסף אשם וכסף חטאות לא יובא בית ה' לכהנים יהיו |