1א (א) חטאת העוף שעשאה למטה כמעשה חטאת לשם חטאת כשרה כמעשה חטאת לשם עולה כמעשה עולה לשם חטאת כמעשה עולה לשם עולה פסולה עשאה למעלה כמעשה כלם פסולה (ב) עולת העוף שעשאה למעלה כמעשה עולה לשם עולה כשרה כמעשה עולה לשם חטאת כשרה ובלבד שלא עלתה לבעלים כמעשה חטאת לשם עולה כמעשה חטאת לשם חטאת פסולה עשאה למטה כמעשה כלן פסולה (ג) וכלן אינן מטמאות בבית הבליעה ומועלין בהן חוץ מחטאת העוף שעשאה למטה כמעשה חטאת לשם חטאת | 1ב (ד) עולת העוף שעשאה למטה כמעשה חטאת לשם חטאת רבי אליעזר אומר מועלין בה רבי יהושע אומר אין מועלין בה אמר רבי אליעזר מה אם חטאת שאין מועלין בה לשמה כששנה את שמה מועלין בה עולה שמועלין בה לשמה כששנה את שמה אינו דין שימעלו בה אמר לו רבי יהושע לא אם אמרת בחטאת ששנה את שמה לשם עולה שכן שנה את שמה לדבר שיש בו מעילה תאמר בעולה ששנה את שמה לשם חטאת שכן שנה את שמה לדבר שאין בו מעילה אמר לו רבי אליעזר והרי קדשי קדשים ששחטן בדרום ושחטן לשם קדשים קלים יוכיחו שכן שנה את שמן לדבר שאין בו מעילה ומועלין בהן אף אתה על תתמה על העולה שאף על פי ששנה את שמה לדבר שאין בו מעילה שימעלו בה אמר לו רבי יהושע לא אם אמרת בקדשי קדשים ששחטן בדרום ושחטן לשם קדשים קלים שכן שנה את שמן בדבר שיש בו אסור והתר תאמר בעולה ששנה את שמה בדבר שכלו התר |
2א (ה) מלק בשמאלו או בלילה שחט חלין בפנים וקדשים בחוץ אינן מטמאין בבית הבליעה מלק בסכין מלק חלין בפנים וקדשים בחוץ תורין שלא הגיע זמנן ובני יונה שעבר זמנן שיבש גפה ושנסמית עינה ושנקטעה רגלה מטמא בבית הבליעה זה הכלל כל שהיה פסולה בקדש אינה מטמא בבית הבליעה לא היה פסולה בקדש מטמא בבית הבליעה וכל הפסולים שמלקו מליקתן פסולה ואינן מטמאות בבית הבליעה | 2ב (ו) מלק ונמצא טרפה רבי מאיר אומר אינה מטמאה בבית הבליעה רבי יהודה אומר מטמאה בבית הבליעה אמר רבי מאיר מה אם נבלת בהמה שהיא מטמאה במגע ובמשא שחיטתה מטהרת את טרפתה מטמאתה נבלת העוף שאינה מטמאה במגע ובמשא אינו דין שתהא שחיטתה מטהרת את טרפתה מטמאתה מה מצינו בשחיטתה שהיא מכשרתה באכילה ומטהרת את טרפתה מטמאתה אף מליקתה שהיא מכשרתה באכילה תטהר את טרפתה מטמאתה רבי יוסי אומר דיה כנבלת בהמה שחיטתה מטהרתה אבל לא מליקתה |