1א (א) ספק אכל חלב ספק לא אכל ואפלו אכל ספק יש בו כשעור ספק שאין בו חלב ושמן לפניו אכל את אחד מהן ואין ידוע איזה מהן אכל אשתו ואחותו עמו בבית שגג באחת מהן ואין ידוע באיזו מהן שגג שבת ויום חל ועשה מלאכה באחד מהן ואין ידוע איזה מהם עשה מביא אשם תלוי | 1ב (ב)כשם שאם אכל חלב וחלב בהעלם אחד אינו חיב אלא חטאת אחת כך על לא הודע שלהן אינו מביא אלא אשם אחד אם היתה ידיעה בנתים כשם שהוא מביא חטאת על כל אחד ואחד כך הוא מביא אשם תלוי על כל אחד ואחד | 1ג כשם שאם אכל חלב ודם נותר ופגול בהעלם אחד חיב על כל אחד ואחד כך על לא הודע שלהן מביא אשם תלוי על כל אחד ואחד |
2א חלב ונותר לפניו אכל אחד מהם ואין ידוע איזה מהם אכל אשתו נדה ואחותו עמו בבית שגג באחת מהן ואין ידוע באיזו מהן שגג שבת ויום הכפורים ועשה מלאכה בין השמשות ואין ידוע באיזה מהם עשה רבי אליעזר מחיב חטאת ורבי יהושע פוטר | 2ב אמר רבי יוסף לא נחלקו על העושה מלאכה בין השמשות שהוא פטור שאני אומר מקצת מלאכה עשה מהיום ומקצתה למחר ועל מה נחלקו על העושה בתוך היום ואין ידוע אם בשבת עשה ואם ביום הכפורים עשה או על העושה ואין ידוע מעין איזו מלאכה עשה רבי אליעזר מחיב חטאת ורבי יהושע פוטר אמר רבי יהודה פוטרו היה רבי יהושע אף מאשם תלוי | 2ג (ג) רבי שמעון שזורי ורבי שמעון אומרים לא נחלקו על דבר שהוא משום שם אחד שהוא חיב ועל מה נחלקו על דבר שהוא משום שני שמות שרבי אליעזר מחיב חטאת ורבי יהושע פוטר אמר רבי יהודה אפלו נתכון ללקט תאנים ולקט ענבים ענבים ולקט תאנים שחורות ולקט לבנות לבנות ולקט שחורות רבי אליעזר מחיב חטאת ורבי יהושע פוטר אמר רבי יהודה תמה אני אם יפטר בה רבי יהושע אם כן למה נאמר אשר חטא בה פרט למתעסק |