1א A (א) שעור כלי חרס לטהר העשוי לאכלין שעורו בזיתים העשוי למשקין שעורו במשקין העשוי לכך ולכך מטילין אותו לחמרו בזיתים B (ב) חבית שעורה בגרוגרות דברי רבי שמעון רבי יהודה אומר באגוזים רבי מאיר אומר בזיתים C הלפס והקדרה שעורן בזיתים הפך והטפי שעורן בשמן והצרצור שעורו במים רבי שמעון אומר שלשתן בזרעונים D נר שעורו בשמן רבי אליעזר אומר בפרוטה קטנה E נר שנטל פיו טהור ושלאדמה שהסק פיו בפתילה טהור | 1ב A (ג) חבית שנקבה ועשאה בזפת ונשברה אם יש במקום הזפת מחזיק רביעית טמאה מפני שלא בטל שם כלי מעליה B חרס שנקב ועשאו בזפת אף על פי מחזיק רביעית טהור מפני שבטל שם כלי מעליו C (ד) חבית שנתרועעה וטפלה בגללים אף על פי שהוא נוטל את הגללים והחרסים נופלים טמאה מפני שלא בטל שם כלי מעליה D נשברה ודבק ממנה חרסין או שהביא חרסין ממקום אחר וטפלן בגללים אף על פי שהוא נוטל את הגללים והחרסין עומדים טהורה מפני שבטל שם כלי מעליה E היה בה חרס מחזיק רביעית כלה מטמא במגע וכנגדו מטמא באויר |
2א A (ה) הטופל כלי חרס הבריא רבי מאיר ורבי שמעון מטמאים וחכמים אומרים הטופל את הבריא טהור ואת הרעוע טמא וכן בחדוק הקרויה B (ו) יבלית שטופלין בה הפיטסין הנוגע בה טמא C מגופת חבית אינה חבור D הנוגע בטפולו שלתנור טמא E (ז) מחם שטפלו בחמר ובחרסית הנוגע בחמר טמא ובחרסית טהור | 2ב A קמקום שנקב ועשאו בזפת רבי יוסי מטהר שאינו יכול לקבל את החמין כצונין וכן היה אומר בכלי זפת B כלי נחשת שזפתן טהורין ואם ליין טמאין C חבית שנקבה ועשאה בזפת יתר מצרכה הנוגע בצרכה טמא יתר מצרכה טהור D זפת שנטפה על החבית הנוגע בה טהור E משפך שלעץ ושלחרס שפקקו בזפת רבי אלעזר בן עזריה מטמא רבי עקיבא מטמא בשלעץ ומטהר בשלחרס רבי יוסי מטהר בשניהם |