פרק ז
| המשנה כדרכה | מסכת פרה |
1ג אמר לאחד קדש לך את אלו אין כשר אלא ראשון קדש לי את אלו הרי כלם כשרים | 1ב יחיד שמלא חמש חביות לקדשן חמשה קדושין ונמלך לקדשן קדוש אחד אין כשר אלא אחרון לקדשן קדוש אחד ונמלך לקדשן חמשה קדושין אין כשר אלא זה שקדש ראשון | 1א (א) חמשה שמלאו חמש חביות לקדשן חמשה קדושין ונמלכו לקדשן קדוש אחד או לקדשן קדוש אחד ונמלכו לקדשן חמשה קדושין הרי כלן כשרים |
2ג (ד) קדש לי ואקדש לך הראשון כשר מלא לי ואמלא לך האחרון כשר קדש לי ואמלא לך שניהם כשרים מלא לי ואקדש לך שניהם פסולים | 2ב (ג) המקדש באחת ידו ועושה מלאכה באחת ידו אם לו פסול ואם לאחר כשר המקדש לו ולאחר שלו פסול ושלאחר כשר המקדש לשנים כאחת שניהן כשרין | 2א (ב) הממלא באחת ידו ועושה מלאכה באחת ידו הממלא לו ולאחר או שמלא לשנים כאחת שניהן פסולין שהמלאכה פוסלת במלוי בין לו בין לאחר |
3ג A (ח) המצניע את החבית שלא תשבר או שכפאה על פיה על מנת לנגבה למלאות בה כשר להוליך בה את הקדוש פסול B המפנה חרסין מתוך השקת בשביל שתחזיק מים הרבה כשרין ואם בשביל שלא יהיו מעכבין אותו בשעה שהוא זולף את המים פסול | 3ב A (ו) המוליך את החבל בידו לדרכו כשר ושלא לדרכו פסול זה הלך ליבנה שלשה מועדות ובמועד שלישי הכשירו לו הוראת שעה B (ז) המכנן את החבל על יד על יד כשר ואם כננו באחרונה פסול אמר רבי יוסי לזה הכשירו הוראת שעה | 3א A (ה) הממלא לו ולחטאת ממלא את שלו תחלה וקושרו באסל ואחר כך ממלא את שלחטאת ואם מלא שלחטאת תחלה ואחר כך מלא את שלו פסול B נותן את שלו לאחוריו ואת שלחטאת לפניו ואם נתן את שלחטאת לאחוריו פסול היו שניהן שלחטאת נותן אחד לפניו ואחד לאחוריו כשר מפני שאי אפשר |
4ג (יא) שנים שהיו ממלאין לחטאת והגביהו זה על זה ונטל זה לזה קוצו בקדוש אחד כשר בשני קדושין פסול רבי יוסי אומר אף בשני קדושין כשר אם התנו ביניהן | 4ב (י) המוסר מימיו לטמא פסולין ולטהור כשרין רבי אליעזר אומר אף לטמא כשרין אם לא עשו הבעלים מלאכה | 4א (ט) מי שהיו מימיו על כתפו והורה הוראה והראה לאחרים את הדרך והרג נחש ועקרב ונטל אכלים להצניעם פסול אכלין לאכלן כשר הנחש והעקרב שהיו מעכבים אותו כשר אמר רבי יהודה זה הכלל כל דבר שהוא משום מלאכה בין עמד בין לא עמד פסול דבר שאינו משום מלאכה עמד פסול ואם לא עמד כשר |
5ג היה אוכל והותיר וזרק מה שבידו לתחת התאנה או לתוך המקצה בשביל שלא יאבד פסול | 5ב האוכל על מנת לקצות כשר ואם קצה פסול | 5א (יב) הפורץ על מנת לגדור כשר ואם גדר פסול |