מסכת יבמות

פרק יא

1 א
(א) נושאין על האנוסה ועל המפתה

1 ב
האונס והמפתה על הנשואה חיב

1 ג
נושא אדם אנוסת אביו ומפתת אביו
אנוסת בנו ומפתת בנו
רבי יהודה אוסר
באנוסת אביו ומפתת אביו

2
(ב) הגיורת שנתגירו בניה עמה לא חולצין ולא מיבמין
אפלו הורתו שלראשון שלא בקדשה ולדתו בקדשה והשני הורתו ולדתו בקדשה
וכן שפחה שנשתחררו בניה עמה

3 א
(ג) חמש נשים שנתערבו ולדותיהן
הגדילו התערבות ונשאו נשים ומתו
ארבעה חולצין לאחת ואחד מיבם אותה
הוא ושלשה חולצים לאחרת ואחד מיבם
נמצאו ארבע חליצות ויבום לכל אחת ואחת

3 ב
(ד) האשה שנתערב ולדה בולד כלתה
הגדילו התערבות ונשאו נשים ומתו
בני הכלה חולצין ולא מיבמין
שהוא ספק אשת אחיו ספק אשת אחי אביו
ובני הזקנה או חולצין או מיבמין
שהוא ספק אשת אחיו ואשת בן אחיו
מתו הכשרים בני התערבות לבני הזקנה חולצין ולא מיבמין
שהוא ספק אשת אחיו ואשת אחי אביו
ובני הכלה אחד חולץ ואחד מיבם

4
(ה) כהנת שנתערב ולדה בולד שפחתה
הרי אלו אוכלים בתרומה וחולקים חלק אחד בגרן ואינן מטמאין למתים ואינן נושאין נשים
בין כשרות בין פסולות
הגדילו התערבות ושחררו זה את זה
נושאין נשים ראויות לכהנה ואינן מטמאין למתים ואם נטמאו אינן סופגין את הארבעים
ואינן אוכלים בתרומה ואם אכלו אינן משלמין קרן וחמש ואינן חולקין על הגרן ומוכרין
את התרומה והדמים שלהם
ואינן חולקין בקדשי המקדש ואין נותנין להם קדשים ואין מוציאין את שלהם מידם
ופטורין מן הזרוע ומן הלחיים ומן הקיבה ובכורן יהא רועה עד שיסתאב
ונותנין עליהן חמרי כהנים וחמרי ישראלים

5 א
(ו) מי שלא שהתה אחר בעלה שלשה חדשים
ונשאת וילדה
ואין ידוע אם בן תשעה לראשון
אם בן שבעה לאחרון
היו לה בנים מן הראשון ובנים מן השני
חולצין ולא מיבמין
וכן הוא להם חולץ ולא מיבם
היו לו אחים מן הראשון ואחים מן השני
שלא מאותה האם
הוא חולץ ומיבם
והם אחד חולץ ואחד מיבם

5 ב
(ז) היה אחד ישראל ואחד כהן
נושא אשה ראויה לכהן
ואינו מטמא למתים
ואם נטמא אינו סופג את הארבעים
ואינו אוכל בתרומה
אם אכל אינו משלם קרן וחמש
ואינו חולק על הגרן
ומוכר התרומה והדמים שלו
ואינו חולק בקדשי המקדש
ואין נותנין לו את הקדשים
ואין מוציאין את שלו מידו
ופטור מן הזרוע ומן הלחיים ומן הקיבה
ובכורו יהא רועה עד שיסתאב
ונותנין עליו חמרי כהנים וחמרי ישראלים

5 ג
היו שניהם כהנים
הוא אונן עליהם
והם אוננים עליו
הוא אינו מטמא להם
והם אינן מטמאין לו
הוא אינו יורש אותן
אבל הם יורשין אותו
ופטור על מכתו ועל קללתו שלזה ושלזה
ועולה במשמרו שלזה ושלזה
ואינו חולק
אם היו שניהם במשמר אחד
נוטל חלק אחד