מסכת כתובות

פרק ז

1 א
A
(א) המדיר את אשתו מלהנות לו
עד שלשים יום יעמיד פרנס
יתר מכן יוציא ויתן כתבה
רבי יהודה אומר
בישראל חדש אחד יקים
ושנים יוציא ויתן כתבה
ובכהנת שנים יקים
ושלשה יוציא ויתן כתבה
B
(ב) המדיר את אשתו
שלא תטעם אחד מכל הפרות
יוציא ויתן כתבה
רבי יהודה אומר
בישראל יום אחד יקים
שנים יוציא ויתן כתבה
ובכהנת שנים יקים
שלשה יוציא ויתן כתבה
C
(ג) המדיר את אשתו
שלא תתקשט באחד מכל המינין
יוציא ויתן כתבה
רבי יוסי אומר
בעניות שלא נתן קצבה
ובעשירות שלשים יום

1 ב
A
(ד) המדיר את אשתו
שלא תלך לבית אביה
בזמן שהוא עמה בעיר
חדש אחד יקים
שנים יוציא ויתן כתבה
ובזמן שהוא בעיר אחרת
רגל אחד יקים
שלשה יוציא ויתן כתבה
B
(ה) המדיר את אשתו
שלא תלך לבית האבל או לבית המשתה
יוציא ויתן כתבה מפני שנועל בפניה
ואם היה טוען משום דבר אחר רשאי
אמר לה
על מנת שתאמרי לפלוני מה שאמרת לי
או מה שאמרתי לך
או שתהא ממלא ומערה לאשפה
יוציא ויתן כתבה

1 ג
(ו) ואלו יוצאות שלא בכתבה
העוברת על דת משה ויהודית
ואיזו היא דת משה
מאכילתו שאינו מעשר ומשמשתו נדה
ולא קוצה לה חלה ונודרת ואינה מקימת
ואיזוהי דת יהודית
יוצאה וראשה פרוע
וטווה בשוק ומדברת עם כל אדם
אבא שאול אומר אף המקללת יולדיו בפניו
רבי טרפון אומר אף הקולנית
(ואיזו היא קולנית
לכשהיא מדברת בתוך ביתה
ושכניה שומעין קולה)

2 א
A
(ז) המקדש את האשה
על מנת שאין עליה נדרים
ונמצאו עליה נדרים
אינה מקדשת
כנסה סתם ונמצאו עליה נדרים
תצא שלא בכתבה
B
על מנת שאין בה מומין
ונמצאו בה מומין
אינה מקדשת
כנסה סתם ונמצאו בה מומין
תצא שלא בכתבה
C
כל המומין הפוסלין בכהנים
פוסלין בנשים

2 ב
A
(ח) היו בה מומין ועודה בבית אביה
האב צריך להביא ראיה
שמשנתארסה נולדו בה מומין הללו
ונסתחפה שדהו
נכנסה לרשות הבעל
הבעל צריך להביא ראיה
שעד שלא נתארסה היו בה מומין אלו
והיה מקחו מקח טעות
דברי רבי מאיר
וחכמים אומרים במה דברים אמורים
במומין שבסתר אבל במומין שבגלוי
אינו יכול לטעון
ואם יש מרחץ באותה העיר
אף מומין שבסתר אינו יכול לטעון
מפני שהוא בודקה בקרובותיו
B
(ט) האיש שנולדו בו מומין
אין כופין אותו להוציא
אמר רבן שמעון בן גמליאל
במה דברים אמורים
במומין הקטנים
אבל במומין הגדולים
כופין אותו להוציא

2 ג
(י) ואלו שכופין אותן להוציא
מכה שחין ובעל פוליפוס
והמקמץ והמצרף נחשת והברסי
בין שהיו בם עד שלא נשאו
ובין משנשאו נולדו
ועל כלן אמר רבי מאיר
אף על פי שהתנה עמה יכולה היא שתאמר
סבורה הייתי שאני יכולה לקבל
ועכשיו איני יכולה לקבל
וחכמים אומרים מקבלת היא על כרחה
חוץ ממכה שחין מפני שממקתו
מעשה בצידון בברסי אחד שמת
והיה לו אח ברסי
אמרו חכמים יכולה היא שתאמר
לאחיך הייתי יכולה לקבל
ולך איני יכולה לקבל