מסכת גיטין

פרק ח

1 א
A
(א) הזורק גט לאשתו והיא בתוך ביתה או בתוך חצרה
הרי זו מגרשת
זרקו לה בתוך ביתו או בתוך חצרו אפלו הוא עמה במטה
אינה מגרשת
לתוך חיקה או לתוך קלתה
הרי זו מגרשת
B
(ב) אמר לה כנסי שטר חוב זה
או שמצאתו מאחוריו קוראה והרי הוא גטה
אינו גט עד שיאמר לה הא גטך
נתן בידה והיא ישנה נעורה קוראה והרי הוא גטה
אינו גט עד שיאמר לה הא גטך

1 ב
A
היתה עומדת ברשות הרבים וזרקו לה
קרוב לה מגרשת קרוב לו אינה מגרשת
מחצה על מחצה מגרשת ואינה מגרשת
(ג) וכן לענין קדושין וכן לענין החוב
אמר לו בעל חובו זרק לי חובי וזרקו לו קרוב למלוה זכה הלוה
קרוב ללוה הלווה חיב
מחצה על מחצה שניהם יחלקו
B
היתה עומדת על ראש הגג וזרקו לה
כיון שהגיע לאויר הגג הרי זו מגרשת
הוא מלמעלה והיא מלמטה וזרקו לה
כיון שיצא מרשות הגג נמחק או נשרף הרי זו מגרשת

2
(ד) בית שמאי אומרים פוטר אדם את אשתו בגט ישן ובית הלל אוסרין
ואיזהו גט ישן כל שנתיחד עמה אחר שכתבו לה

3 א
A
(ה) כתב לשום מלכות שאינה הוגנת
לשום מלכות מדי לשום מלכות יון לבנין הבית לחרבן הבית
היה במזרח וכתב במערב במערב וכתב במזרח
תצא מזה ומזה וצריכה גט מזה ומזה
ואין לה לא כתבה ולא פרות ולא מזונות ולא בלאות
לא על זה ולא על זה אם נטלה מזה ומזה תחזיר
והולד ממזר מזה ומזה ולא זה וזה מטמאין לה
ולא זה וזה זכאין
לא במציאתה ולא במעשה ידיה ולא בהפרת נדריה
היתה בת ישראל נפסלת מן הכהנה
בת לוי מן המעשר בת כהן מן התרומה
ואין יורשיו שלזה ויורשיו שלזה יורשין כתבתה
ואם מתו אחיו שלזה ואחיו שלזה חולצין ולא מיבמין
B
שנה שמו ושמה שם עירו ושם עירה
תצא מזה ומזה וכל הדרכים האלו בה

3 ב
A
(ו) כל העריות שאמרו צרותיהן מתרות
הלכו הצרות האלו ונשאו ונמצאו אלו אילוניות
תצא מזה ומזה וכל הדרכים האלו בה
B
(ז) הכונס את יבמתו
והלכה צרתה ונשאת לאחר ונמצאה זאת שהיא אילונית
תצא מזה ומזה וכל הדרכים האלו בה

4
(ח) כתב הסופר גט לאיש ושובר לאשה
וטעה ונתן גט לאשה ושובר לאיש ונתנו זה לזה
ולאחר זמן הרי הגט יוצא מיד האיש והשובר מיד האשה
תצא מזה ומזה וכל הדרכים האלו בה
רבי אליעזר אומר
אם לאלתר יצא אין זה גט אם לאחר זמן יצא הרי זה גט
לא כל הימנו מן הראשון לאבד זכותו שלשני

5 א
A
כתב לגרש את אשתו ונמלך
בית שמאי אומרים פסלה מן הכהנה
ובית הלל אומרים
אף על פי שנתנו לה על תנאי ולא נעשה התנאי
לא פסלה מן הכהנה
B
(ט) המגרש את אשתו ולנה עמו בפנדקי
בית שמאי אומרים אינה צריכה הימנו גט שני
ובית הלל אומרים צריכה הימנו גט שני
אימתי בזמן שנתגרשה מן הנשואין
ומודים בנתגרשה מן הארוסין שאינה צריכה הימנו גט שני
מפני שאין לבו גס בה

5 ב
A
כנסה בגט קרח
תצא מזה ומזה וכל הדרכים האלו בה
B
(י) גט קרח הכל משלימין עליו
דברי בן ננס
רבי עקיבא אומר
אין משלימין עליו אלא קרובים הראויין להעיד במקום אחר
ואיזהו גט קרח כל שקשריו מרבין מעדיו