מסכת זבחים

פרק י


(א) כל התדיר מחברו קודם את חברו
התמידים קודמין למוספין
מוספי שבת קודמין למוספי ראש חדש
מוספי ראש חדש קודמין למוספי ראש השנה
שנאמר מלבד עלת הבקר אשר לעלת התמיד תעשו את אלה


(ב) וכל המקדש מחברו קודם את חברו
דם חטאת קודם לדם עולה מפני שהוא מרצה
אברי עולה קודמין לאמורי חטאת מפני שהן כליל לאשים
חטאת קודמת לאשם מפני שדמה נתן על ארבע קרנות ועל היסוד
אשם קודם לתודה ולאיל נזיר מפני שהוא קדשי קדשים
התודה ואיל נזיר קודמין לשלמים
מפני שהן נאכלין ליום אחד וטעונים לחם
שלמים קודמין לבכור
מפני שהם טעונין מתן ארבע וסמיכה ונסכים ותנופת חזה ושוק
(ג) הבכור קודם למעשר מפני שקדשתו מרחם ונאכל לכהנים
המעשר קודם לעופות מפני שהוא זבח
ויש בו קדשי קדשים דמו ואמוריו
(ד) העופות קודמין למנחות מפני שהן מיני דמים
מנחת חוטא קודמת למנחת נדבה מפני שהיא באה על חטא
חטאת העוף קודמת לעולת העוף וכן בהקדשה


(ה) כל החטאות שבתורה
קודמות לאשמות חוץ מאשם מצרע
מפני שהוא בא על ידי הכשר


כל האשמות שבתורה
באים בני שתים ובאין בכסף שקלים חוץ מאשם נזיר ואשם מצרע
שהן באין בני שנתן ואינן באין בכסף שקלים


(ו) כשם שהן קודמים בהקרבתן כך הן קודמין באכילתן
שלמים שלאמש ושלמים שלהיום שלאמש קודמין
שלמים שלאמש וחטאת ואשם שלהיום שלאמש קודמין
דברי רבי מאיר
וחכמים אומרים
החטאת קודמת מפני שהיא קדשי קדשים


(ז) ובכלם הכהנים רשאין לשנות באכילתן
לאכלן צלויים שלוקים ומבשלים
ולתת לתוכן תבלי חלין ותבלי תרומה
דברי רבי שמעון
רבי מאיר אומר
לא יתן לתוכן תבלי תרומה שלא יביא את התרומה לידי פסול


(ח) אמר רבי שמעון אם ראית שמן שהוא מתחלק בעזרה
אין אתה צריך לשאול מה הוא
אלא מותר רקיקי מנחות ישראל ולג שמן שלמצרע


אם ראית שמן שהוא נתון על גבי האשים
אין אתה צריך לשאול מה הוא
אלא מותר רקיקי מנחות כהנים ומנחת כהן המשיח
שאין מתנדבים שמן
רבי טרפון אומר מתנדבים שמן