מסכת תמורה

פרק ז


(א) יש בקדשי המזבח מה שאין בקדשי בדק הבית
ויש בקדשי בדק הבית מה שאין בקדשי המזבח
שקדשי המזבח עושים תמורה
וחיבין עליהם משום פגול נותר וטמא
ולדן וחלבן אסור לאחר פדיונם
והשוחטם בחוץ חיב
ואין נותנים מהם לאמנים בשכרן
מה שאין כן בקדשי בדק הבית
(ב) יש בקדשי בדק הבית מה שאין בקדשי המזבח
שסתם הקדשות לבדק הבית
הקדש בדק הבית חל על הכל
ומועלין בגדוליהן ואין בהם הנאה לכהנים


(ג) אחד קדשי המזבח ואחד קדשי בדק הבית
אין משנין אותן מקדשה לקדשה
ומקדישין אותן הקדש עלוי
ומחרימין אותן
ואם מתו יקרבו
רבי שמעון אומר
קדשי בדק הבית אם מתו יפדו


(ד) ואלו הן הנקברים
קדשים שהפילו יקברו
הפילה שליא תקבר
שור הנסקל
ועגלה ערופה
וצפרי מצרע
ושער נזיר
ופטר חמור
ובשר בחלב
וחלין שנשחטו בעזרה
רבי שמעון אומר
חלין שנשחטו בעזרה ישרפו
וכן חיה שנשחטה בעזרהקדשי המזבח
שסתם הקדשות לבדק הבית
הקדש בדק הבית חל על הכל
ומועלין בגדוליהן ואין בהם הנאה לכהנים


(ג) אחד קדשי המזבח ואחד קדשי בדק הבית
אין משנין אותן מקדשה לקדשה
ומקדישין אותן הקדש עלוי
ומחרימין אותן
ואם מתו יקרבו
רבי שמעון אומר
קדשי בדק הבית אם מתו יפדו


(ד) ואלו הן הנקברים
קדשים שהפילו יקברו
הפילה שליא תקבר
שור הנסקל
ועגלה ערופה
וצפרי מצרע
ושער נזיר
ופטר חמור
ובשר בחלב
וחלין שנשחטו בעזרה
רבי שמעון אומר
חלין שנשחטו בעזרה ישרפו
וכן חיה שנשחטה בעזרה


(ה) ואלו הן הנשרפים
חמץ בפסח ישרף
ותרומה טמאה
והערלה וכלאי הכרם
את שדרכו לשרף ישרף
ואת שדרכו לקבר יקבר
ומדליקין בפת ובשמן שלתרומה


(ו) כל הקדשים שנשחטו חוץ לזמנן וחוץ למקומן
הרי אלו ישרפו
אשם תלוי ישרף
רבי יהודה אומר יקבר
חטאת העוף הבאה על ספק תשרף
רבי יהודה אומר יטילנה לאמה


כל הנשרפין לא יקברו וכל הנקברים לא ישרפו
רבי יהודה אומר
אם רצה להחמיר על עצמו לשרוף את הנקברים רשאי
אמרו לו אינו מתר לשנות