מסכת תמיד

פרק ה


(א) אמר להם הממנה
ברכו ברכה אחת
והן ברכו
קראו עשרת הדברים
שמע והיה אם שמוע ויאמר
ברכו את העם שלש ברכות
אמת ויציב והעבודה וברכת כהנים
ובשבת מוסיפין ברכה אחת
למשמר היוצא


(ב) אמר להם
חדשים לקטרת באו והפיסו
הפיסו
זכה מי שזכה
חדשים עם ישנים בואו והפיסו
מי מעלה אברים מן הכבש למזבח
רבי אליעזר בן יעקב אומר
המעלה אברים לכבש
הוא מעלה אותן על גבי המזבח


(ג) מסרום לחזנים
היו מפשיטין אותם את בגדיהם
ולא היו מניחין עליהם אלא מכנסים בלבד
וחלונות היו שם
וכתוב עליהם תשמישי הכלים


(ד) מי שזכה בקטרת
היה נוטל את הכף
והכף דומה לתרקב גדול שלזהב
מחזיק שלשת קבים
והבזך היה בתוכו מלא וגדוש קטרת
וכסוי היה לו
וכמין מטוטלת היה עליו מלמעלן


(ה) מי שזכה במחתה
נטל מחתת הכסף ועלה לראש המזבח
ופנה את הגחלים הילך והילך וחתה
ירד וערן לתוך שלזהב
נתפזר ממנו כקב גחלים והיה מכבדן לאמה
ובשבת היה כופה עליהן פסכתר
ופסכתר היתה כלי גדול מחזקת לתך
ושתי שרשרות היו בה
אחת שהוא מושך בה ויורד
ואחת שהוא אוחז בה מלמעלן
בשביל שלא תתגלגל
ושלשה דברים היתה משמשת
כופין אותה על גב גחלים
ועל השרץ בשבת
ומורידין בה את הדשן מעל גבי המזבח


(ו) הגיעו בין האולם למזבח
נטל אחד את המגרפה
וזורקה בין האולם למזבח
אין אדם שומע קול חברו בירושלם
מקול המגרפה
ושלשה דברים היתה משמשת
כהן ששומע את קולה יודע
שאחיו הכהנים נכנסים להשתחוות
והוא רץ ובא
ובן לוי שהוא שומע את קולה
יודע שאחיו הלוים נכנסים לדבר בשיר
והוא רץ ובא
וראש המעמד
היה מעמיד את הטמאים בשער המזרח